top of page

01

Møterom - AV

Møteromsløsninger, AV og audiovisuelt utstyr for digitale møter i en hybrid hverdag.  

Noen er med i møtene via digitale kanaler, mens andre møtes fysisk. For å få til disse hybride løsningene trengs utstyr som er enkelt å bruke, og som fungerer for alle deltakere enten de er fysisk til stede i rommet eller ikke. Vi kan hjelpe deg med løsninger som fungerer hver gang, slik at dere kan bruke tiden i møtet på det som er viktig. 

Vi kan levere totalløsninger for AV-utstyr og audiovisuelle løsninger til møterommet, alt fra presentasjonssystemer, infoskjermer og interaktive løsninger som er brukervennlige og effektive – og tilpasset deres møterom og behov. 

Digital Signage

Har du behov for å vise innhold på digitale flater? Digital signage, eller digital skilting, kommer i ulike former fra de enkleste skjermene til mer avanserte løsninger som støtter interaktivitet eller sanntidsvisning av data. Sammen finner vi den løsningen som passer best for deres behov. 

 

Har du et møterom som trenger oppgradering? Eller kanskje du ønsker tips til hvordan du enkelt kan vise informasjon til ansatte/kunder? 

Vi leverer alt du kan tenke deg innen skjermer, videokonferanse og lydsystemer. Vi har sertifiserte montører/teknikere og tilbyr gratis befaring i Østfold/Oslo-området, men har også samarbeidspartnere som kan montere i hele landet.

02

Klient

En optimal arbeidsplass er viktig, og det å ha riktig utstyr er nesten halve jobben. Enten du jobber på kontoret, hjemmefra eller på farten, så kan vi hjelpe dere med å finne det meste optimale produktet. Vi kaller det for klienter, mens andre kaller det bærbar PC, stasjonær PC eller nettbrett. 

 

implicIT samarbeider med de markedsledende produsentene og møter derfor de fleste behov. Enten det er et eller flere behov, så kan vi skreddersy en løsning for våre kunder. I tillegg kan vi levere alt av tilbehør - det være seg skjerm, mus, tastatur eller kabler.

03

Print - MFP - Rekvisita

Har din bedrift riktig utskriftsløsning? 

En riktig printløsning vil være mer bærekraftig, sikker og kostnadseffektiv. 

 

Med en utdaterte printløsning, har man ofte mindre kontroll på hvem som printer ut hvor, dokumenter kan komme på avveie og veldig ofte blir den et lettere og mer tilgjengelige mål for inntrengere (hackere).  

 

Det beste er å starte med å undersøke hvordan deres behov ser ut, hvilke kostnader virksomheten har i dag og hvilke skjulte kostnader som finnes. Når dette er avdekket, vil implicIT i samråd med dere, legge en plan for riktig oppsett. Dette sørger for riktig valg av type og antall skrivere eller mfp'er dere trenger. I denne planen vil vi også se på hvilket utstyr som passer og riktig konfigurering. Dette vil hjelpe bedriften til å bruke mindre tid på å håndtere enheter som svikter, samtidig som du får en mer helhetlig tilnærming til kostnader og prosesser. 

 

implicIT kan levere maskiner og service fra flere markedsledende produsenter.

 

Vurderer du å kjøpe en ny skriver eller multifunksjonsmaskin?

Sjekk ut vår nettbutikk for gode tilbud på skrivere eller multifunksjonsmaskiner. Ønsker du en samtale med oss eller en gjennomgang av ditt utskriftsmiljø, så ta kontakt med din salgsrepresentant eller på salg@implicit.no for en hyggelig prat.

 

Ser du etter forbruksmateriell til din eksisterende skriver eller multifunksjonsmaskin, er det bare å benytte vår forbruksmateriell konfigurator i vår nettbutikk.

04

Sirkulær IT

Bærekraftig Technology Lifecycle Management 

Anskaffelse, administrasjon og utskifting. En sirkulærøkonomisk løsning som du, virksomheten og planeten vinner på. 

 

Løser dine IT-utfordringer 

implicIT ønsker å hjelpe sine kunder med å bli enda bedre. Vi er stolte av å kunne tilby en smartere metode for anskaffelse, administrasjon og utskifting av IT-utstyr. Vi kaller dette Technology Lifecycle Management. Det er smart, enkelt og er utviklet med mål om å ta hånd om IT-utfordringer, samtidig som det er bærekraftig. 

 

Enkel anskaffelse av IT 

implicIT har en annerledes tilnærming til IT-anskaffelser. Si farvel til budsjettkamper og gjennomgang av utdaterte utstyrslister. Smart finansiering frigjør kapital og gir deg tilgang til teknologien du trenger, når du trenger den, og fra din foretrukne leverandør. 

 

Overvåkning og administrasjon av IT-parken 

Vår samarbeidspartner sin Asset Management-plattform gir deg komplett oversikt gjennom utstyrets livssyklus. Den gir deg også enkel tilgang til omfattende tekniske og finansielle rapporter. Få en sentralisert oversikt over alle enheter med all informasjonen du trenger på ett og samme sted. 

 

Utskifting og avhending har aldri vært enklere 

Vår samarbeidspartner sin ISO-sertifiserte utskiftingsprosess følger utstyrets livssyklus og er designet for å gjøre utskiftingen sømløs, sikker og bærekraftig. 

05

Tilbehør

Det finnes et stort utvalg av datatilbehør og periferiutstyr i markedet. Det være seg mus, tastatur, headsett, kabler, adaptere, dockinger, deksler, vesker eller ergonomiske produkter, bare for å nevne noe av det man kan få kjøpt. Så, uansett hva du og din bedrift måtte trenge, så kan vi i implicIT være behjelpelig med å finne det produkter som passer til deres behov og formål. 

 

Husk at "tilbehøret" er viktige elementer for å skape den optimale arbeidsplassen, enten om du jobber på kontoret, hjemmefra eller på farten. 

  • Facebook
  • LinkedIn

Forretningsområder

Vi har produkter, løsninger og tjenester fra markedsledende produsenter og leverandører. Hos oss vil du møte engasjerte og dedikerte medarbeidere, som vil hjelpe deg med ethvert behov din bedrift måtte ha. Så ta kontakt med oss for en hyggelig prat og opplev hva vi mener med "implicIT – IT, enkelt og greit".

06

IT Infrastruktur

Hva er IT-infrastruktur?

IT-infrastruktur inneholder både nettverk, software og hardware løsninger som sammen legger fundamentet for den operasjonelle driften av ditt IT-miljø. Software er programvaren som kjører på en elektronisk enhet, eksempelvis en brannmur eller et nettverk. Hardware er den fysiske delen av en elektronisk enhet:

 

  • PC eller mobilenhet som benytter seg av infrastrukturen.

  • WiFi-ruter som distribuerer nettverket rundt til de elektroniske enhetene dine.

  • En brannmur som sikrer inngående og utgående trafikk av nettverket.

 

Om nettverket skulle gå ned, ved at enten en software- eller hardware del slutter å fungere, så stopper arbeidet opp. Din IT-infrastruktur må derfor være sikker og hardfør. Sammenfallende med dette, er det må driftes og vedlikeholdes kontinuerlig for å opprettholde sikkerheten og effektiviteten. For å oppnå dette, er det noen tiltak du bør gjøre.

Sikre nettverket

Det kan man gjøre ved å installere en brannmur. En brannmur er ofte selve fundamentet for sikring av nettverk og det er utrolig viktig at den til enhver tid er oppdatert for å motstå inntrengende og uønsket trafikk. En oppdatert og godt vedlikeholdt brannmur vil kunne beskytte alle de elektroniske enhetene som er tilknyttet nettverket (det være seg kaffemaskin, pc eller printere).

 

Sikre den digitale arbeidsplassen

Uansett om man kjøper eller leier en elektronisk enhet, eller det IT-bransjen kaller en klient.

En klient kan både være en pc eller en mobiltelefon som er arbeidsverktøy knyttet til den digitale arbeidsplassen. Som med alt annet, er det utrolig viktig at disse er sikret. Det er desto mer viktig å sikre disse, da man gjerne har med seg disse klientene utenfor kontoret og brannmuren.

Nødvendige tiltak

Et av tiltakene er å sikre nettet, som er en viktig del av infrastrukturen. Det kan gjøres gjennom å installere en brannmur. Den fungerer som selve grunnmuren når det kommer til sikring av nettverk, og det er essensielt at den til enhver tid er oppdatert. I tillegg må den være rustet med regler og programvare som kan overvåke og detektere interne og eksterne trusler. Nå som alt (fra kjøleskap til printere) er koblet på nett, er en vedlikeholdt brannmur viktigere enn noen gang.

Fordeler med implicIT IT-infrastruktur

Det er ikke alle bedrifter som har egne IT-ressurser tilknyttet sin bedrift. Men, dette er tjenester som kan kjøpes eller abonneres på- Det være seg oppsett, drift og at noen tar ansvaret som medfølger. Ved å "outsource" dette, gir deg og din bedrift mulighet til å fokusere 100% på kjernevirksomheten. Medfølgende fordeler med å gjøre dette er:

  • Tilgang til kunnskap og ekspertise.

  • Full overvåkning som øker sikkerheten.

  • Høy og verdifull kompetanse.

  • Løsninger som er skreddersydd til å passe til akkurat din bedrift.

 

Det kan både være tidkrevende og utfordrende å sette opp og vedlikeholde IT-infrastruktur. Derfor kan det være lønnsomt, smart og ikke mist tidsbesparende å settet bort ansvaret til noen med erfaring og kompetanse på dette. implicIT kan skreddersy løsninger som er tilpasset til akkurat deres behov. Det finnes mange nivåer og priser på slike avtaler, men hos implicIT så former vi avtalen i samråd med dere. Dette resulterer i at dere får en tilpasset avtale og mest igjen for pengene dere investerer.

implicIT vil sørge for at din IT-infrastruktur alltid er oppdatert, hardfør og sikker. Alle dine elektroniske enheter til enhver tid er oppdatert med den nyeste programvaren og gjennom vår monitorering, så vil vi rapportere eventuelle avvik. Om det et kjøpt eller leid nettverk (implicIT Net), så sørger vi for at nettverket fungerer optimalt på hele arbeidsplassen.

 

Med en avtale med implicIT, vil du ikke lenger være bekymret for om infrastrukturen er optimal, oppdatert og på plass. Det ansvaret kan vi ta for dere. Så ta kontakt med oss på salg@implicit.no, så kan vi ta en uforpliktende prat.

07

Tjenester

implicIT kan levere et mangfold av tjenester innenfor flere områder. Om det det så skulle være service, reparasjon, installasjon, montering eller oppsett av produkter og løsninger, så kan vi bistå. Vi har eget servicemottak og egne dedikerte teknikere og konsulenter innenfor print, møterom, AV og IT.

 

Programvare og lisenser

implicIT kan også tilby en bred portefølje av programvare og skytjenester fra kjente produsenter som f.eks. Microsoft, Adobe, Watchguard, Otrum, Symantec, Veeam med flere. Vi tilbyr også lisenshåndtering for våre kunder.

I tillegg til dette, kan implicIT levere en fullverdig digital arbeidsplass, skytjenester, infrastruktur og sikkerhet. Alt dette leveres gjennom våre konsepter "365, Secure, Net og AVD". Alle disse konseptene leveres som en tjeneste "implicIT as a Service". 

implicIT 365 Pro

Er en totalløsning for kontordrift, samhandling, support, sikkerhet, og produktivitet basert på Microsoft 365 plattformen. Med vårt konsept har man alle de digitale og nødvendige verktøyene tilgjengelig til enhver tid. Det være seg løsninger for kommunikasjon, dokumenthåndtering/lagring, antivirus, malware-beskyttelse, backup og vedlikehold av installert programvare og support på de installerte tjenestene. Dette gjør at man har tilgang til alt man behøver uansett hvor man befinner seg. Det eneste man trenger er tilgang til internett (Wi-Fi eller mobilt nettverk). 

Tjenesteinnhold:

  • E-post.

  • Spamfilter.

  • implicIT 365 desktop.

    • Outlook, Word, Excel, PowerPoint og Publisher.

  • Felleslagring (SharePoint) med inntil 1000GB lagring.

  • Eget hjemmeområde for hver ansatt (OneDrive) med inntil 1000GB lagring.

  • MS Teams.

  • implicIT Secure (inkludert - se info nedenfor).

  • Inkluderer oppdatering av installert programvare på alle pc-er.

    • Unntatt lisensierte programmer fra tredjepart (f.eks. Photoshop, AutoCAD, ERP-systemer og tilsvarende.

  • Fri support på levert løsning.

  • Løsningen kan skaleres både ned og opp (basert på behov og hva som skal være inklusivt).

implicIT Secure

Dette er en driftet løsning som gir beskyttelse mot følgende:

  • Kryptovirus.

  • Malware (skadevare).

  • Ransomware (løsepengevirus).

  • Zero-day Exploit (null dags-sårbarheter).

  • Spyware (spionvare).

  • Phising.

    • Digital snoking etter sensitiv informasjon, som passord eller kredittkortnummer).

  • Automatisk oppdatering av installerte programmer tetter sikkerhetshull.

  • Sikkerhetsgodkjent: ISO2700, FISMA, SAS70, PCI DSS.

  • Tilfredsstiller kravene i Personvernforordningen (General Data Protection Regulation, GDPR).

implicIT Net

Ett stabilt og hurtig nettverk forutsetter at alt av Wi-Fi, routere, switcher, og brannmurer er satt opp korrekt, sikret på en god måte og plassert riktig. Det er ikke uvanlig at konflikter i oppsett og trådløse signaler saboterer farten og stabiliteten på ett nettverk.

implicIT Net leveres som en tjeneste. Det betyr at dere som bedrift slipper å investere i nettverksutstyr og forholde seg til garantier. Garantien på utstyret gjelder så lenge avtalen løper. Det er også implicIT som er ansvarlig for å gi råd, om vi ser at nettverksutstyret må skaleres om, og å ivareta sikkerheten på nettet. Vi sørger for at utstyrets programvare er oppdatert til siste stabile versjon.

I forhold til implicIT Net, kan vi gi råd og leverer hele løsningen fra fiberkabelen inn i bygget til trådløse signaler eller nettverkskabel til hver enkelt pc. Nettverkskapasitet og andre krav er tilpasset din bedrift.

implicIT AVD (Azure Virtual Desktop)

Få tilgang til Windows skrivebord og programmer fra hvor som helst, på hvilken som helst enhet. Windows Virtuelt Skrivebord er en «virtuell PC» som kjører i skyen. Uansett hvilken enhetstype du bruker (Windows, Mac, iOS, Android eller en annen enhet med en HTML5-nettklient) kobler BYOD (bring-your–own-device) og ekstern tilkobling deg til en enterpriseopplevelsen med Windows Virtual Desktop. Når du er logget på, er opplevelsen nøyaktig den samme som å jobbe på en lokal Windows pc.

 

Benytt deg av den sømløse opplevelsen for Microsoft Teams og Microsoft Office.

Gi de ansatte samme opplevelse med en lokal stasjonær eller bærbar datamaskin – enten du administrerer innboksen med Outlook, deler filer på OneDrive eller samarbeider med kolleger i Microsoft Teams-møter.

Bedre sikkerhet og beskyttelse av data

Windows Virtual Desktop kjøres i sin helhet på Microsoft sin skyplattform. De har mange sikkerhetsfunksjoner, og beskytter all din data med betinget tilgang og multi- eller to-faktor autentisering. Dette er grep som beskytter deg mot over 99 % av alle angrep (to-faktorautentisering er valgfritt, men anbefalt).

Oppdateringer på en enkel og fleksibel måte

Oppdateringer av bedrifts-applikasjoner er enkelt og kostnadsbesparende i og med at man ikke behøver å oppgradere programmene på alle lokale maskiner, kun på ett sted.

Enkel skalering

Windows Virtual Desktop kjøres i sin helhet på Microsoft sin skyplattform. De har mange sikkerhetsfunksjoner, og beskytter all din data med betinget tilgang og multi- eller to-faktor autentisering. Dette er grep som beskytter deg mot over 99 % av alle angrep (to-faktorautentisering er valgfritt, men anbefalt).

Mindre krav til maskinvare

Siden all bruk av applikasjoner og filhåndtering foregår på en kraftig maskin i skyen, stiller det mindre krav til lokal maskinvare. PC-er får dermed lengre levetid, og investeringer i nye PC-er reduseres.

Tjenesteinnhold:

  • Mailserver basert på Microsoft Exchange.

  • 50 GB lagring av e-post pr bruker

    •  Støtte for vedlegg opptil 150MB.

  • 1000 GB fillagring totalt på delte filområder.

  • Active Directory tilhørighet med tilhørende styring av grupperettigheter.

  • Web e-post.

  • Premium Office applikasjoner.

  • Støtte for remote apps funksjonalitet i Windows. 

  • Støtte for flere skjermer inn i løsningen.

  • SSL-kryptert trafikk med offentlige sertifikater.

  • Backup av filer, e-post og Teams.

  • Mulighet for to-faktorautentisering.

  • Basis support på løsningen – Alltid oppdatert programvare på standard applikasjoner

    • Programvare fra tredjepart er unntatt.

bottom of page